ZŠ MOKROVRATYMokrovraty 63, Nový Knín

Den s Andersenem

Projekt 1. – 5. ročníku

Záměr

Kniha má v životě dítěte nezastupitelnou funkci. Literární výchova prostřednictvím četby podporuje emocionální zrání dětí, ozřejmuje jim životní a mravní hodnoty, otvírá jim cestu k sebepoznání a pozitivním životním motivacím. Pěstuje u dětí smysl pro krásu jazyka a probouzí v nich city lidské solidarity a spoluúčasti. Pohádka provází dítě celý život, ovlivňuje způsob jeho jednání a rozhodování. Doufám, že tento projekt pomůže upevnit čtenářské dovednosti a návyky dětí a podpoří jejich čtenářský vkus a trvalý zájem o četbu.

Cíl:    Význam pohádky v životě dítěte Hans Christian Andersen 2. 4. – výročí narození

Úkoly:

Český jazyk: 1) Popis postavy

                  2) Dodržování gramatických pravidel

                  3) Čtení s porozuměním

                  4) Vypravování příběhu – souvislé vyjadřování, rozšiřování slovní zásoby

Literární výchova: 1) Seznámení se známými pohádkovými autory

                         2) Porovnávání pohádky klasické a moderní

                         3) Různá vydání knih, ilustrace různých výtvarníků

Matematika: 1) Poznávání a určování geometrických tvarů – pohádkový hrad

                  2) Obsahy, obvody

Výtvarná výchova: 1) Výtvarné vyjádření pohádkové bytosti

Formy a metody práce

Střídání frontální a skupinové práce podle plnění jednotlivých úkolů, čtený text, vyprávění, práce s obrazovým materiálem, práce s pracovními listy, využití dataprojektoru

1) Biografie – mládí, studia, dospívání, smrt

2) Dílo – divadelní hry

            básně

            pohádky – 156

           další tvorba

3) Četba a rozbor pohádky Císařovy nové šaty – audionahrávka – ilustrace k pohádce

4) Pracovní list – Já a pohádka

Plnění klíčových kompetencí

Kompetence k učení

Naplněna kompetence k učení v oblasti získávání nových poznatků a jejich posuzování

Kompetence komunikativní

Žáci vyjadřovali své myšlenky, názory a diskutovali na dané téma

Kompetence sociální a personální

Porovnávání dosažených výsledků – ohleduplnost, úcta a vzájemná pomoc

Kompetence pracovní

Vypracováníjednoduchého pracovního listu – porovnávání

Hodnocení

1) Průběžně během četby

2) Ověřování znalost – PL

3) Zpětná vazba