Podzimní čarování
„Dobré ráno, dobrý den,
čarujeme s podzimem.
Listí zlátne, padá dolů,
bude nám tu dobře spolu.“
„Nejoriginálnější klobouk z podzimních přírodnin“
Příprava projektu:
Tento projekt je určen dětem z MŠ i žákům 1.- 5. ročníku ZŠ.
Příprava projektu bude probíhat ve spolupráci všech pedagogů.
Cíle projektu:
a/ Získávat poznatky o podzimních přírodninách, rozvíjet fantazii dětí, jejich tvořivost.
b/ Osvojení si praktických dovedností přiměřených věku.
Úkoly projektu:
a/ Rozvíjení pozitivního vztahu k práci, tvořivosti, fantazie.
b/ Osvojení základních pracovních dovedností a návyků.
Formy a metody práce:
Forma práce bude práce jednotlivců, případně s individuálním přístupem pedagoga.
Převažující metodou práce s přírodninami – zdobení klobouků, čelenek, dokreslení podle vlastního uvážení, fantazie dětí.
Žáci budou upozorněni na dodržování správných návyků při práci s nůžkami, na dodržování bezpečnosti a kázně při průvodu obcí.
Klíčové kompetence
a/ Kompetence k učení:
Žák vyhledává a třídí informace na základě pochopení. Učí se znát „dary podzimu“.
b/ Kompetence komunikativní:
Žák vyjadřuje své myšlenky a názory – popis svého klobouku při přehlídce.
c/ Kompetence sociální a personální:
Žák umí ocenit své i ostatní výrobky – zdravé sebehodnocení a pozitivní hodnocení ostatních.
d/ Kompetence pracovní:
Žák dodržuje vymezená pravidla.
Průřezová témata:
a/ Osobnostní a sociální výchova
– utváření hledaných mezilidských vztahů ve třídě i mimo ni
– zdravá sebedůvěra, kladné sebehodnocení
b/ Environmentální výchova
– poskytuje znalosti, dovednosti a pěstuje návyky nezbytné pro každodenní žádoucí jednání občana vůči prostředí
EVALUACE – učitelkami, dětmi