ZŠ MOKROVRATYMokrovraty 63, Nový Knín

Vzájemná spolupráce žáků 1. až 5. ročníku

1.   Příprava projektu:

a)      Tento projekt je určen žákům 1. až 5. ročníku na prvním stupni ZŠ.

b)      Příprava projektu bude probíhat ve spolupráci učitelů těchto tříd.

2.  Cíle projektu:

a)      Osvojení základních pracovních dovedností a návyků z různých pracovních oblastí, k organizaci a plánování práce a k používání vhodných nástrojů, nářadí a pomůcek při práci i v běžném životě.

b)      Rozvíjení vytrvalosti a samostatnosti při plnění zadaných úkolů, k uplatňování tvořivosti a vlastních nápadů při pracovních činnostech

3.  Úkoly projektu:

a)      Rozvoj pozitivního vztahu k práci a odpovědnosti za společné výsledky práce.

b)      Používání vhodných nástrojů, nářadí a pomůcek.

c)      Osvojení základních pracovních dovedností a návyků.

d)      Vzájemné propojení tvorby žáků s vnímáním a interpretací.

e)      Ukázka technik správného používání výtvarného nářadí.

4.   Formy a metody práce:

Formy a metody práce budou voleny s ohledem na plnění výše uvedených cílů a úkolů.

      Formy:

a)      Práce s celým kolektivem.

b)      Práce skupinová.

c)      Práce dvojic i jednotlivců.

Metody: 

převažující metodou bude práce s různým výtvarným materiálem s dostupnými nástroji a nářadím.

Důraz bude kladen na bezpečnost práce a na dodržování základních hygienických pravidel.

     Kompetence:

a)        Kompetence k učení – žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a v praktickém životě.

b)        Kompetence sociální a personální – žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se na vytváření pravidel při práci v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce.