Vzájemná spolupráce žáků 1. až 5. ročníku
1. Příprava projektu:
a) Tento projekt je určen žákům 1. až 5. ročníku na prvním stupni ZŠ.
b) Příprava projektu bude probíhat ve spolupráci učitelů těchto tříd.
2. Cíle projektu:
a) Osvojení základních pracovních dovedností a návyků z různých pracovních oblastí, k organizaci a plánování práce a k používání vhodných nástrojů, nářadí a pomůcek při práci i v běžném životě.
b) Rozvíjení vytrvalosti a samostatnosti při plnění zadaných úkolů, k uplatňování tvořivosti a vlastních nápadů při pracovních činnostech
3. Úkoly projektu:
a) Rozvoj pozitivního vztahu k práci a odpovědnosti za společné výsledky práce.
b) Používání vhodných nástrojů, nářadí a pomůcek.
c) Osvojení základních pracovních dovedností a návyků.
d) Vzájemné propojení tvorby žáků s vnímáním a interpretací.
e) Ukázka technik správného používání výtvarného nářadí.
4. Formy a metody práce:
Formy a metody práce budou voleny s ohledem na plnění výše uvedených cílů a úkolů.
Formy:
a) Práce s celým kolektivem.
b) Práce skupinová.
c) Práce dvojic i jednotlivců.
Metody:
převažující metodou bude práce s různým výtvarným materiálem s dostupnými nástroji a nářadím.
Důraz bude kladen na bezpečnost práce a na dodržování základních hygienických pravidel.
Kompetence:
a) Kompetence k učení – žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a v praktickém životě.
b) Kompetence sociální a personální – žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se na vytváření pravidel při práci v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce.